سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملایم باش ؛ زیرا هرکه ملایم باشد، همواره ازدوستی کسانش برخوردار می شود . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :182
بازدید دیروز :893
کل بازدید :3111278
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/3
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

توضیح المسائل*بی تردید اسلام در بخشی از احکام میان مسلمان و غیرمسلمان فرق گذاشته. البته این در همه جا نیست. مثلا اگر مسلمان و غیرمسلمانی به دادگاه مراجعه کردند، قاضی حق ندارد در گوش دادن به حرفهای آنها، مطالعه ی پرونده و حتی در احترام گذاشتن، میان آنها فرق گذارد. بله در مواردی فرق می بینیم مثلا گرفتن ربا از غیرمسلمان جایز است نه از مسلمان. یا غیبت کردن غیرمسلمان ایراد ندارد و ...
توضیح:
عموم کسانی که در این وبلاگ طرف بحث من هستند، هموطنهای خود را بر دیگران ترجیح می دهند. اسلام نیز مرزی را پذیرفته و آن «مسلمان بودن» است. همانگونه که شما با مرز جغرافیایی، خودی و غیرخودی دارید اسلام نیز مرز اعتقادی را ملاک خودی و غیرخودی قرار داده. آیا فرق نمی گذاری میان کسی که شما را قبول دارد و کسی که قبول ندارد؟
اگر تبعیض میان انسانها بد است، تبعیض میان هم میهن و غیر هم میهن هم باید بد باشد؛ تبعیض میان نژاد آریایی و غیرآریایی هم باید بد باشد. چرا این خوب است اما آن بد؟
جالب آنکه ترجیح دادن همکیش، اختصاص به اسلام ندارد. فرض کنیم یک زرتشتی بخواهد به کسی کمک مالی کند طبیعی است که همکیش خود را ترجیح می دهد. برهمین اساس، وقتی که ثروتمندی زرتشتی وصیت کرد که اموالش را میان فقرا تقسیم کنند، امام رضا(ع) فرمود: منظور او فقرای زرتشتی بوده است و باید میان آنان تقسیم شود. متن کامل روایت را قبلا آوردیم.
فرض کنیم یک زرتشتی، ریاستی دارد یا صاحب کارخانه است. طبیعی است که در بکارگیری افراد، زرتشتیان را بردیگران ترجیح می دهد مگر اینکه او زرتشتی اسمی باشد و اعتقادی به دین خود نداشته باشد.
هرکس باور داشته باشد که دینش برحق است و بر دیگر ادیان ترجیح دارد، در تلاش است که علاوه بر حفظ و تقویت همکیشان خود، سعی می کند دین خود را نشر دهد و این امری معقول و منطقی است. یکی از ابزارهای اسلام برای تقویت خود، همین فرق گذاشتنهاست.
بنظرم بدور از انصافه که دیگران توقع داشته باشند که اسلام هیچ فرقی میان پیروان خود و دیگران نگذارد.


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل